onsdag 11 april 2012

Kort om Alexandra.

Hej!
Tänkte presentera mig själv! Alexandra heter jag, jag fyller 25 i maj. Jag bor i Eskilstuna och har bott här i snart 4 år, jag kommer från Borås (i närheten av) ursprungligen. Bor tillsammans med min sambo Tommy och våran hund Fina. Jag skulle egentligen åkt på utbyte till Thailand i höstas men jag ändrade mig då jag insåg att det hade varit som att plugga på distans och vara på semester i 5v, det jag ville åt var ju såklart att se hur den Thailändska vården ser ut. Så idag är det dags för avresa från Arlanda, alla 3 är nog riktigt taggade, nervösa & glada för att det äntligen är dags. Det var från början osäkert om vi ens skulle kunna åka då vårt universitet blev vattenskadat i höstas när det var stora översvämmningar i Bangkok.
I sommar ska jag jobba på HIA på Mälarsjukhuset, det ska bli riktigt spännande och intressant jag har redan gått lite introdoktion på avdelningen och längtar efter att få sätta igång på riktigt!!

Jag är en sportnörd och har hållt på med sport hela mitt liv, mer eller mindre iaf! Nu går den mesta delen av min fritid åt till att spela basket, jag spelar i Div 1 Norra med Eskilstuna Basket, i år kom vi 2:a i serien vilket inte är så dåligt med tanke på att det är den näst högsta serien i Sverige!

Hur som helst, nu är det inte basket vi ska snacka om. Jag förväntar mig många inlägg med sol, roliga händelser, hoppbilder (vilket är min specialité) nyheter, galna upptåg och massor av spännande info om hur det är på våran praktik!

Här till höger finns det ett litet fält där man kan fylla i sin email, då får man ett mail varje gång vi uppdaterar med ett inlägg! Lite andra länkar finns på högerspalten, fler lär det bli. Om det finns frågor - tveka inte, skriv en kommentar genast!
Nästa gång jag skriver hoppas jag att vi är på plats för att fira Songkran (Thailändskt nyår) i Bangkok!!

/Alexandra.

1 kommentar:

  1. Vadå Borås ????!!!!
    Hälsningar Solänge kvarn !

    SvaraRadera